czwartek, 7 lipca 2016

Brzoskwiniowy budyń jaglany

Uwielbiam ciepłe śniadania. Jaglanka, owsianka, gryczanka i wszelkie budynie mogłabym jeść codziennie. Najbardziej lubię okres taki jak ten, kiedy ogromna ilość dostępnych świeżych owoców pozwala mi na kombinowanie w kuchni i cieszenie się różnymi smakami. Dzisiaj proponuję kaszę jaglaną z bananem i brzoskwiniami.






Składniki:
- 30-35 g kaszy jaglanej (waga po ugotowaniu ok. 120 g)
- 150 g mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
- czubata łyżeczka siemienia lnianego mielonego
- 1 banan
- 2 brzoskwinie
- 1-2 łyżki posiekanych i uprażonych nerkowców
- opcjonalnie: łyżeczka chia, suszona żurawina/rodzynki



Przygotowanie:
Kaszę ugotowałam zgodnie z przepisem na opakowaniu. Ostudziłam i umieściłam w blenderze. Dodałam mleko, siemię lniane, banana. Brzoskwinie pokroiłam i dołożyłam do pozostałych składników (część zostawiłam do dekoracji). Zmiksowałam wszystko razem. Następnie podgrzałam budyń aby zgęstniał. Gotowy budyń jaglany nałożyłam do pojemników, udekorowałam pozostałymi kawałkami brzoskwiń i nerkowcami, posypałam chia. Pycha!


Brak komentarzy: