sobota, 9 stycznia 2016

Jaglany blok czekoladowy

Wahałam się, czy umieszczać ten przepis na blogu. To ciasto nie jest doskonałe. Trochę się kruszy. Jednak jego smak tak mnie zachwycił, że postanowiłam je Wam zaprezentować.






Składniki:
- 1 czekolada 100 g (u mnie pół mlecznej i pół gorzkiej)
- 1,5 szklanki jaglanki*
- 2 łyżki oleju kokosowego
- 1 szklanka mąki orzechowej
- 1 łyżka kakao lub karobu
- garść posiekanych orzechów
- bakalie (u mnie 4 łyżki rodzynek)
- opcjonalnie: kilka kropli aromatu waniliowego, słodziło (np. ksylitol)

Przygotowanie:
Czekoladę i olej kokosowy rozpuściłam razem w kąpieli wodnej. Następnie dodałam pozostałe składniki i wymieszałam. Włożyłam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto pozostawiłam na noc w lodówce.

Po wyjęciu z lodówki blok trzyma formę, jest dość twardy – należy go kroić ostrym nożem, trochę się kruszy. Jest pysznie czekoladowy.

* ja miałam do dyspozycji: "Jaglanka pieczone jabłka, miód, cynamon" z serii Dobra Kaloria




2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Czy mąkę orzechowa można zastąpić innym produktem?

KuchAnna pisze...

Musi być mąka, która nie wymaga pieczenia. Może migdałowa lub kokosowa? A może kup po prostu orzechy i albo zmiel w młynku albo dobrze rozgniec.