piątek, 5 lutego 2016

Babeczki kokosowe ze szpinakiem (bezglutenowe)

Znalazłam ten przepis na blogu Wszystko jest w głowie i od razu mi się spodobał. Piękny kolor zielony, kokosowy smak - wyglądały apetycznie. Postanowiłam zrobić wersję bezglutenową. Nie zawiodłam się - wyszły pyszne!






Składniki suche:
- 2/3 szklanki mąki z ciecierzycy
- 1/3 szklanki skrobi ziemniaczanej
- 1 szklanka wiórków kokosowych
- 1/2 szklanki ksylitolu lub innego słodu
- 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia

Składniki mokre:
- 10 dag świeżego szpinaku
- 1/2 szklanki mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
- 1/3 szklanki oleju
- łyżeczka octu

Przygotowanie:
Wymieszałam składniki suche. Zmiksowałam składniki mokre. Połączyłam zawartość obu misek i wymieszałam. Nałożyłam do foremek. Babeczki piekłam 20-25 minut w temperaturze 180 stopni – do suchego patyczka.

Szpinak w tym przepisie nadaje jedynie kolor. Smak babeczek jest zdecydowanie kokosowy. Pycha!


4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Czy zamiast skrobi ziemniaczanej nada się mąką z tapioki? :) Dlaczego dodaje się ocet? Przepraszam za głupie pytania, ale dopiero się uczę 😜

KuchAnna pisze...

Może być mąka z tapioki. Ocet jest po to, aby piękny zielony kolor się nie utlenił i nie wyglądał na zgniły. Zapewniam jednak, że cały wyparowuje podczas pieczenia i go nie czuć.

Anonimowy pisze...

Czym można zastąpić mąkę z ciecierzycy?

KuchAnna pisze...

Myślę, że inna mąka bezglutenowa też będzie dobra. Może mieszanka gryczanej i ryżowej albo mąka jaglana.