wtorek, 22 marca 2016

Ciasto marchewkowe (bez glutenu, bez cukru)

Bardzo lubię ciasto marchewkowe. Jednak przepis, z którego dotychczas korzystałam pełen był białej pszennej mąki i cukru. Ponieważ zarówno jedno jak i drugie próbuję wyeliminować ze swojej diety, postanowiłam stworzyć swoją wersję ciasta marchewkowego bez mąki i cukru. Ciasto wyszło bardzo dobre, wilgotne i słodkie. Polecam!






Składniki:
- 400 g marchewki startej drobno (4-5 sztuk)
- 4 jaja
- 1 szklanka oleju
- 1 szklanka mąki gryczanej
- 150 g daktyli
- 2 średnie banany
- 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka cynamonu
- 2 łyżeczki przyprawy piernikowej
- garść bakalii: rodzynki, żurawina, morele...
- szczypta soli

Przygotowanie:
Daktyle zalałam wrzątkiem i moczyłam ok. 20 minut. Następnie dokładnie zmiksowałam na gładką masę. Do włączonego miksera z daktylami po kolei dokładałam: jaja, olej, banany, mąkę wymieszaną z sodą, solą, proszkiem do pieczenia, przyprawą piernikową i cynamonem. Po wyłączeniu miksera dodałam bakalie i wymieszałam. Na koniec dołożyłam startą marchew i ponownie wymieszałam.
Ciasto wylałam na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia. Piekłam w temperaturze 175 stopni z termoobiegiem 30 minut (do suchego patyczka).
Ciasto wyszło bardzo słodkie i wilgotne. Jeśli wolicie mniej słodkie ciasta, to można zmniejszyć ilość daktyli.




1 komentarz:

Unknown pisze...

Mozna prosic o wymiary blaszki? =)