czwartek, 21 stycznia 2016

Budyń gryczany z bananem, kiwi i jarmużem

Ostatnio moje ulubione śniadanie to kasza z owocami. Czuję się po takim śniadaniu najedzona, ale nie przeciążona. Nie boli mnie brzuch i mam poczucie, że zjadłam coś zdrowego. Poza tym bardzo mi takie śniadanie smakuje. Dzisiaj zjadłam kaszę w wersji budyniowej zielonej. Polecam!







Składniki na 1 dużą porcję lub 2 małe:
- ok. 100 – 110 g ugotowanej białej kaszy gryczanej (= ok. 30-35 g suchej kaszy)
- 1 średni banan (najlepiej dojrzały)
- 1 kiwi
- garść jarmużu
- 200 g mleka roślinnego ( u mnie ryżowe)
- ok. 50-100 g wody
- 1 łyżka siemienia lnianego mielonego
- opcjonalnie: 1 łyżeczka miodu lub innego słodu
- do posypania: płatki migdałowe lub posiekane orzechy

Przygotowanie:
Ugotowaną kaszę, banana, kiwi, jarmuż, mleko i siemię lniane zblendowałam razem na gładką masę. W zależności od słodkości owoców można jeszcze dodać jakiegoś słodu. Przełożyłam masę do rondelka, pozostałości masy w blenderze wypłukałam wodą, którą też wlałam do rondelka. Wszystko razem zagrzałam na małym gazie do momentu aż masa zgęstniała. Co jakiś czas mieszałam, aby budyń nie przywarł do garnka.

Gotowy budyń przełożyłam do miseczek i posypałam płatkami migdałowymi – można je wcześniej uprażyć.




Brak komentarzy: