sobota, 2 stycznia 2016

Sałatka z łososiem i awokado

Awokado to źródło m.in. likopenu, potasu, witamin C, E, A, z grupy B i luteiny. Łosoś natomiast charakteryzuje się wysoką zawartością kwasów tłuszczowych Omega 3 oraz dużą ilością witamin D, B12 i B6, a także selenu, fosforu i magnezu. Łosoś jest to także doskonałe źródło wartościowego białka. Do tego pomidorki, sałata... pycha!





Składniki na 2 porcje:
- ¼ główki sałaty lodowej
- 100 g łososia wędzonego
- 1 awokado
- 10 pomidorków koktajlowych
- 1 łyżka soku z cytryny
Sos:
- 4 łyżki oliwy (u mnie oliwa ze słoika z pomidorkami suszonymi – moimi własnymi)
- 1 łyżeczka octu balsamicznego
- 1 łyżka ziół prowansalskich
- sól, pieprz

Przygotowanie:
Sałatę umyłam, pokroiłam i ułożyłam na talerzach. Następnie położyłam na niej pokrojone na pół pomidorki. Dodałam pokrojone i skropione sokiem z cytryny awokado. Łososia pokroiłam w paski, które zwijałam jak ślimaki i układałam na warzywach.

Składniki sosu wymieszałam razem i polałam nim sałatkę.




Brak komentarzy: