wtorek, 5 stycznia 2016

Burgery z cieciorki i zielonego groszku z amarantusem

Ciecierzyca jest pokarmem niezwykle cennym dla naszego organizmu. Ze względu na dużą zawartość błonnika przyspiesza trawienie i zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita grubego. Ma niski indeks glikemiczny i może wspomagać leczenie cukrzycy. Obniża poziom glukozy we krwi oraz pomaga obniżyć zawartość cholesterolu we krwi. To tylko niektóre z jej właściwości. Dodam, że dla wegetarian cieciorka jest szczególnie istotna w diecie ze względu na dużą zawartość białka. Mnie poza właściwościami zdrowotnymi do cieciorki przekonuje jej wszechstronność zastosowania. Tym razem cieciorka w postaci burgerów.






Składniki:
- 1 szklanka cieciorki
- 1 puszka zielonego groszku
- 1 jajko
- 1 szklanka amarantusa ekspandowanego
- 2 łyżki koperku
- 1 łyżka oleju kokosowego + ewentualnie do smażenia
- 15 oliwek zielonych bez pestek
- 5 pomidorków suszonych
- 2 łyżki skrobi ziemniaczanej
- 3 łyżki sosu sojowego bezglutenowego
- sól, pieprz

Przygotowanie:

Cieciorkę zalałam wodą i namaczałam całą noc. Następnie ugotowałam ją w lekko osolonej wodzie. Ostudziłam i zmiksowałam w malakserze. Groszek zielony odsączyłam i dodałam do cieciorki. Zmiksowałam. Do masy dodałam jajko, koperek, olej kokosowy i zmiksowałam. Oliwki i pomidorki suszone pokroiłam drobno i razem z pozostałymi składnikami dołożyłam do masy i wymieszałam łyżką. Formowałam w dłoniach niewielkie kotleciki i smażyłam na cienko posmarowanej olejem patelni z obu stron aż się przyrumieniły.





1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Pyszne! Całej rodzinie bardzo smakowały :)