poniedziałek, 4 stycznia 2016

Trufle rodzynkowe z kaszy gryczanej

Polubiłam ostatnio bardzo kaszę gryczaną niepaloną. Już prawie codziennie jem na śniadanie gryczankę owocową. Piekłam z niej ciasto. Teraz przyszła kolej na trufle. Prosty przepis, a efekt bardzo zadowalający.






Składniki:
- 100 g kaszy gryczanej białej
- 200 g rodzynek
- 1 banan
- 1 łyżka oleju kokosowego
- opcjonalnie: kilka kropli aromatu waniliowego
- do obtaczania: sezam, wiórki kokosowe, korab, mąka orzechowa itp.

Przygotowanie:

Kaszę ugotowałam zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Przestudziłam. Rodzynki zmiksowałam w blenderze. Następnie dodawałam stopniowo pozostałe składniki i miksowałam na gładką masę. Wg mnie masa jest słodka, ale sprawdźcie sami i ewentualnie dosłodźcie. Następnie odstawiłam masę na ok. 30 minut. Jak lekko stwardniała, tworzyłam z niej kulki wielkości orzecha włoskiego i obtaczałam w sezamie. Gotowe trufle przechowuję w lodówce.




4 komentarze:

Joanna Smirnow pisze...

Wyglądaja apetycznie!

KuchAnna pisze...

Dziękuję :-)

ryba pisze...

czy rodzynki można zastąpić daktylami?

KuchAnna pisze...

Tak. Myślę, że daktyle jak najbardziej będą pasować.