piątek, 1 stycznia 2016

Krem z brokułów z prażonymi nerkowcami

Po imprezie i biesiadowaniu do białego rana warto zjeść coś lekkiego, pożywnego i pełnego witamin. Ta zupa jest zatem idealną odpowiedzią na potrzeby organizmu.





Składniki:
- 1 brokuł
- 4-5 ziemniaków
- 1 marchew
- 2 łodygi selera naciowego
- 1 l bulionu warzywnego
- sól, pieprz
- 2 łyżki sosu sojowego bezglutenowego
- 2 łyżki jogurtu naturalnego lub śmietany
- garść orzechów nerkowców
- garść natki pietruszki

Przygotowanie:

Warzywa obrałam, umyłam i pokroiłam na kawałki. Brokuł podzieliłam na różyczki. Wszystkie warzywa przełożyłam do garnka. Zalałam bulionem i dolałam wody tak, żeby warzywa były przykryte. Warzywa gotowałam do miękkości, a następnie zmiksowałam. Dolałam jogurtu i ponownie zmiksowałam na gładko. Dodałam sos sojowy, sól i pieprz. Zagotowałam wszystko razem. Uprażyłam na patelni pokruszone orzechy. Zupę podawałam posypaną prażonymi orzechami i natką pietruszki.


2 komentarze:

Kamila pisze...

Zrobiłam dzisiaj, wyszła pyszna!

KuchAnna pisze...

Cieszę się, że zupa smakowała :-)