poniedziałek, 26 października 2015

Babeczki czekoladowe fit

Na podwieczorek proponuję babeczki czekoladowe. Inspiracją do tego przepisu był przepis z Kwestii Smaku.



Składniki na 10 sztuk:
- 2 małe banany
- 150 g jogurtu naturalnego
- 4 łyżki miodu
- 1 jajko
- 1 szklanka mąki orzechowej (mielone orzechy arachidowe)
- 0,5 szklanki mąki kokosowej
- 2 łyżki mąki pszennej typ 1850 (w wersji bezglutenowej mąka ryżowa)
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 2 łyżki kakao
- 4 łyżki wiórków kokosowych
- 100 g ciemnej czekolady
- łyżka masła

Przygotowanie:
Piekarnik nagrzałam do 175 stopni C. Formę na muffiny wypełniłam 10 papilotkami. W jednej misce dokładnie rozgniotłam widelcem banany z jogurtem naturalnym. Następnie dodałam miód oraz jajko, wszystko wymieszałam widelcem. W drugiej misce wymieszałam mąkę kokosową, orzechową i pszenną, sodę, kakao, wiórki kokosowe i 50 g pokruszonej czekolady.
Do suchych składników dodałam mokre i powoli mieszałam łyżką do połączenia się składników. Nałożyłam ciasto do 10 papilotek i piekłam przez 25 minut. Po upieczeniu pozostawiłam muffinki w nagrzanym, ale uchylonym piekarniku na kilkanaście minut i dopiero po tym czasie je wyjęłam.
Polewa czekoladowa: w rondelku na małym gazie rozpuściłam łyżkę masła. Następnie wrzuciłam 50 g połamanej czekolady. Jak czekolada się rozpuściła gotową polewą polałam muffinki.

Brak komentarzy: