wtorek, 27 października 2015

Pasztet z soczewicy

Pomysł na drugie śniadanie: bułka z pasztetem z soczewicy, kiełki i pomidorki koktajlowe.




Przepis na pasztet, który zaczerpnęłam ze Zwegowani.pl:
Składniki:
- dwie szklanki czerwonej soczewicy,
- 6 marchewek,
- 4 łyżki mąki kukurydzianej,
- łyżeczka oliwy z oliwek,
- 2 łyżki ciemnego sosu sojowego,
- łyżeczka czarnuszki,
- łyżeczka mielonego kminku,
- sól - odrobina,
- 1 łyżeczka curry

Przygotowanie:
Soczewicę ugotowałam w osolonej wodzie aż zmieniła swój pomarańczowy kolor na żółty i była bardzo miękka. Po ugotowaniu dokładnie ją odcedziłam.
Obrane marchewki starłam na drobnej tarce. Następnie na patelnię wlałam oliwę, dodałam utarte marchewki, sos sojowy, kminek, czarnuszkę i odrobinę soli i dusiłam ok 10-15 minut, by przyprawy wydobyły swoje aromaty.
Odcedzoną soczewicę połączyłam z podduszoną marchewką i dodałam mąkę kukurydzianą. Dokładnie wszystko wymieszałam, by połączyło się w jedną masę. Przełożyłam masę do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam 50 min w 180°C.

Pasztet aby się nie połamał wyjęłam z foremki dopiero po ostudzeniu. Pasztet można kroić w plastry, ale jest dość miękki. Jeśli wolicie bardziej zwartą formę, to trzeba nieco dłużej piec.


Brak komentarzy: