sobota, 31 października 2015

Sałatka z kurczakiem w sezamie

Postanowiłam być dobrą żoną i robić mężowi do szkoły (studiuje) sałatki, żeby "biedny" nie jadł podejrzanego "chińczyka". Tak o to powstała sałatka, która miała zaspokoić głód mojego męża na cały dzień zajęć. Zdaje się, że się udało, bo mąż był bardzo zadowolony.





Składniki na jedną porcje:
- kawałek piersi z kurczaka – ok. 150g
- garść Mixu sałat
- kilka sztuk pomidorków cherry
- 2 łyżki kukurydzy konserwowej
- 1 mała czerwona papryka

- garść kiełków – u mnie kiełki brokuła
- 4 łyżki sezamu
- 1 łyżka miodu
- przyprawy: sól, curry, słodka papryka, tymianek
Przygotowanie:
Pierś z kurczaka pokroiłam w cienkie paseczki i marynowałam ok. godziny w lodówce w łyżce miodu i przyprawach. Następnie obtoczyłam kurczaka w sezamie i wraz z marynatą włożyłam do rękawa do pieczenia. Mięso piekłam w temp. 190˚C przez ok. 20 minut.
W tym czasie przygotowałam warzywa – sałatę umyłam i rozłożyłam na talerzu, paprykę pokroiłam w cienkie paski i ułożyłam na sałacie, pomidorki pokroiłam na połówki i razem z kukurydzą i kiełkami położyłam na pozostałych warzywach. Na koniec dodałam upieczonego kurczaka. Całość lekko posoliłam i popieprzyłam.

Brak komentarzy: