piątek, 30 października 2015

Ciastka jaglano-orzechowe

Mój młodszy syn zapragnął wczoraj nagle ciasteczek i namawiał mnie na pieczenie. Nie dałam się długo prosić. Upiekłam ciasteczka bezglutenowe jaglano-orzechowe. Syn był zadowolony i zjadł od razu kilka.





Składniki:
- 200 g mąki jaglanej
- 100 g mąki orzechowej (z orzechów arachidowych)
- 100 g masła
- 0,5 szklanki cukru trzcinowego
- szczypta soli
- opcjonalnie: kilka kropli aromatu migdałowego

Przygotowanie:

Przygotowałam piekarnik – 150 stopni z termoobiegiem oraz blachę z papierem do pieczenia. Wymieszałam wszystkie składniki na ciastka. Konsystencja wyszła jak na kruszonkę. Żeby ciastka się lepiły dodałam odrobinę wody. Następnie lepiłam w rękach kulki i rozpłaszczałam na blaszce. Piekłam ok. 15 minut – pierwsze ciastka zrobiłam nieco grubsze, więc piekłam ok. 20 minut, cieńsze wystarczy piec 15 minut. Ciastka wychodzą kruche. Są bardzo smaczne. 


Brak komentarzy: