sobota, 31 października 2015

Falafel

Już od dłuższego czasu miałam ochotę na własny Falafel. Wczoraj wreszcie zabrałam się za jego przygotowanie - namoczyłam cieciorkę. Natomiast dzisiaj podałam na obiad.






Składniki:
- 1 szklanka suchej ciecierzycy
- 1 średnia cebula
- pęczek natki pietruszki i ew. łyżka koperku - posiekane
- 3 ząbki czosnku
- przyprawy: suszona kolendra, kumin, słodka papryka
- sól, pieprz
- 2-3 łyżki oliwy lub oleju kokosowego
 
Przygotowanie:
Ciecierzycę dokładnie umyłam, zalałam zimną wodą i zostawiłam na noc w wodzie. Następnego dnia posiekałam cebulę i podsmażyłam na łyżce oliwy. Odsączyłam ciecierzycę i razem z natką pietruszki (i ew. koperkiem), czosnkiem i podsmażoną cebulą włożyłam do blendera. Dodałam również przyprawy oraz sól i pieprz. Miksowałam aż uzyskałam konsystencję odpowiednią na kotlety. Następnie formowałam z ciasta kulki, które lekko spłaszczałam i układałam na rozgrzanej patelni. Smażyłam na złoty kolor. Smacznego!

Brak komentarzy: