środa, 28 października 2015

Bułeczki orkiszowe

Moje pierwsze pieczywo, jakie upiekłam to były bułeczki orkiszowe. Były bardzo smaczne, choć mojemu młodszemu synowi nie bardzo podpasowały.



Oto przepis, który znalazłam na stronie Sztuka odżywiania:

Składniki:
- 500 g mąki PP (250 g orkiszowej, 100 g pszennej i 150 g żytniej)
- 30 g świeżych drożdży
- 50 g płatków zbożowych, np. owsianych
- 50 g nasion (np. dyni, słonecznika, lnu, sezamu)
- 375 ml letniej wody
- 1 płaska łyżka soli morskiej
- 1 łyżka oliwy z oliwek


Przygotowanie:
Drożdże rozpuściłam w 50 ml wody, dodałam łyżkę mąki i odstawiłam na 15 minut. Pozostałą mąkę wymieszałam z solą, nasionami i płatkami, dodałam zaczyn, resztę wody i oliwę. Zagniotłam dobrze ciasto (jest dość kleiste), przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na 2 godziny. Następnie uformowałam bułeczki - ponieważ ciasto przyklejało się do dłoni, posmarowałam dłonie odrobiną oliwy. Bułeczki odstawiłam jeszcze na 15 minut, posypać słonecznikiem i wstawiłam do nagrzanego do 180 st. piekarnika, piekłam ok. 35 minut. Potem pozostawiłam jeszcze na kilkanaście minut w ciepłym piekarniku.


 

Brak komentarzy: