środa, 30 grudnia 2015

Leczo wege z soczewicą i dynią

Ta potrawa to przegląd mojej lodówki. Jadłam już kiedyś podobne leczo, przepis pochodził z blogu Kwestia Smaku. Tym razem jest to moja wersja. Po świątecznym jedzeniu przyjemna odmiana.






Składniki:
- 1 szklanka czerwonej soczewicy
- kawałek dyni (u mnie po obraniu i usunięciu pestek 600 g)
- pół cukinii
- 1,5 papryki czerwonej
- 2 marchewki
- 15 oliwek zielonych
- 1 puszka pomidorów pokrojonych
- 3 ząbki czosnku
- 2 cebule średnie
- 4-5 łyżeczek koncentratu pomidorowego
- 0,5 l bulionu warzywnego
- 1 łyżeczka czarnuszki
- 1 łyżeczka papryki słodkiej
- 0,5 łyżeczki ostrej papryki
- sól, pieprz
- 1 łyżka suszonego oregano
- natka pietruszki i/lub koperek do posypania
- opcjonalnie: chilli
- tłuszcz do smażenia

Przygotowanie:

Soczewicę opłukałam na sitku. Następnie przełożyłam do większego garnka i zalałam 2 szklankami wody ze szczyptą soli. Gotowałam do miękkości 15-20 minut. 
W tym czasie obrałam warzywa. Cebulę pokroiłam w cienkie ćwierć-plasterki. Czosnek starłam na tarce z małymi oczkami. Rozgrzałam tłuszcz na patelni i podsmażyłam cebulę z czosnkiem. Jak cebula się zeszkliła dodałam pokrojoną w plasterki marchewkę. Smażyłam razem 5 minut. Następnie zawartość patelni przełożyłam do garnka z ugotowaną soczewicą. 
Do garnka wlałam bulion i dusiłam wszystko razem na małym gazie. W tym czasie na patelni podsmażyłam pokrojoną w większe kawałki paprykę i cukinię. Smażyłam ok. 7 minut i dodałam pokrojoną dynię. Po 3 minutach zalałam warzywa na patelni pomidorami z puszki. Smażyłam razem 3 minuty, po czym zawartość patelni dołożyłam do pozostałych warzyw w garnku. Dodałam koncentrat pomidorowy i oliwki. Dusiłam razem 15 minut. Pod koniec dodałam przyprawy. 
Wymieszałam. Leczo podawałam w miseczkach posypane posiekaną natką pietruszki i koperkiem.


Brak komentarzy: