wtorek, 16 lutego 2016

Ciastka orzechowe z fasoli

Już od dłuższego czasu planowałam upiec ciasteczka z masłem orzechowym. Kupiłam w tym celu masło orzechowe, ale zanim zrobiłam ciastka, masło zniknęło. Teraz kupiłam następne i już nie czekałam, tylko od razu zabrałam się do pieczenia. Nie obyło się jednak bez kłopotów. W czasie blendowania przegrzał mi się blender (a wydawał się być taki niezawodny) i fasola nie była całkiem zmiksowana. Na szczęście smakowi ciastek to nie zaszkodziło i są pyszne.





Składniki:
- 1 szklanka białej fasoli drobnej (ok. 200 g)
- 1 łyżka siemienia lnianego mielonego
- 4 łyżki masła orzechowego ( u mnie z kawałkami orzechów)
- 2 niewielkie banany
- 2 łyżki oleju kokosowego lub masła
- 4 łyżki słodu, np. ksylitolu
- kilka kropli aromatu migdałowego
- 4 łyżki mąki orzechowej (lub innej, np. z cieciorki)
- 1 łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
- 1 szklanka jaglanki z miodem (Dobra kaloria) lub amarantusa ekspandowanego
- dodatki: kawałki czekolady, posiekane orzechy włoskie, bakalie



Przygotowanie:
Fasolę namoczyłam na całą noc. Następnie ugotowałam ją aż była bardzo miękka. Lekko ciepłą zblendowałam, a następnie dodałam siemię lniane i dokładnie wymieszałam. Po kolei dodawałam pozostałe składniki mieszając dokładnie (banany wcześniej rozgniotłam). Jaglankę dodałam w nadziei, że będzie lekko chrupać, ale niestety nie czuć jej po upieczeniu. Dlatego można ją śmiało zastąpić amarantusem, ale wtedy radziłabym zweryfikować słodkość. Co do dodatków, to najlepiej pasują mi tu posiekane orzechy włoskie.

Piekarnik nagrzałam do 180 stopni. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia. Ciasto nakładałam łyżką i przy pomocy drugiej rozsmarowywałam tworząc okrągły kształt ciastka. Ciastka piekłam 15 minut. Z podanej ilości wyszły mi 34 dość spore ciastka.




Brak komentarzy: