poniedziałek, 15 lutego 2016

Malinowa gryczanka

Ostatnio bardzo polubiłam gryczanki. Przyrządzam je na różne sposoby i zjadam ze smakiem na śniadanie. Dobrze się czuję po takim śniadaniu. Szczerze polecam!




Składniki:
- 30 – 35 g kaszy gryczanej białej
- 1 szklanka mleka roślinnego (u mnie ryżowe waniliowe)
- dojrzały banan (u mnie ok. 120g)
- garść mrożonych malin (u mnie 70 g)
- 1 czubata łyżeczka siemienia lnianego mielonego (ok. 7g)
 (policzyłam wartość kaloryczną ww. produktów i łącznie wyszło 380 kcal)

Przygotowanie:
Kaszę ugotowałam wg wskazówek na opakowaniu. Aby zaoszczędzić czas gotuję jeden 100 g woreczek kaszy i dzielę go na 3 porcje. W ten sposób mam przygotowaną kaszę na 3 śniadania.
Ugotowaną i przestudzoną (nie koniecznie) kaszę wraz z pozostałymi składnikami umieściłam w blenderze i zmiksowałam na gładko. Gryczanka jest już gotowa do jedzenia. Ja jednak wolę ją na ciepło. Dlatego zmiksowaną masę podgrzałam lekko w rondelku. Dzięki temu i zawartemu w niej siemieniu lnianemu podgrzana gryczanka ma konsystencję budyniu.

Gryczankę można dodatkowo posypać niezmiksowanymi owocami oraz płatkami migdałowymi.



Brak komentarzy: