niedziela, 1 listopada 2015

Dietetyczny placek ze śliwkami

Uwielbiam słodycze. Staram się jednak, aby były one w miarę zdrowe i mało kaloryczne. W ten sposób zrodził się pomysł na dietetyczny placek ze śliwkami bez użycia mąki.




Składniki:
- 1,5 szklanki kasy jaglanej
- ok. 1 kg śliwek węgierek
- 1 łyżka cynamonu
- olejek waniliowy
- 2 łyżki soku z cytryny
- 4 łyżki cukru trzcinowego
- cukier waniliowy
- 3,5 szklanki wody lub mleka (może być roślinne)

Przygotowanie:
Kaszę jaglaną opłukałam na sitku. Włożyłam ją do garnka, dodałam 1 szklankę mleka i dwie szklanki wody, 2 łyżki cukru trzcinowego i cukier waniliowy. Gotowałam aż wchłonęła cały płyn, ok. 15 minut.
W tym czasie umyłam śliwki i usunęłam pestki. Ugotowaną kaszę zmiksowałam z 0,5 szklanki mleka, olejkiem waniliowym i sokiem z cytryny. Ciasto nie musi być bardzo gładkie.
Formę (u mnie tortownica ok. 22 cm) wyłożyłam papierem do pieczenia. Na spód wyłożyłam połowę kaszy i wyrównałam. Na kaszy ułożyłam śliwki (chciałam zmieścić jak najwięcej, więc są położone na boku). Na śliwki nałożyłam pozostałą kaszę i w miarę możliwości wygładziłam ją nożem.
Ciasto piekłam 60 minut w 180 stopniach. Najlepiej poczekać aż dobrze wystygnie i wtedy można kroić.
Ciasto jest tylko lekko słodkie. Dla wielbicieli bardzo słodkich ciast dodałabym więcej cukru.



Brak komentarzy: