niedziela, 6 grudnia 2015

Burgery z cieciorki, szpinaku i amarantusa (bezglutenowe)

Chciałam sprawdzić, czy z cieciorki da się zrobić dobre kotlety. Pokombinowałam i udało się. Najlepiej smakują z sosem pomidorowym.






Składniki
Burgery:
- 1 szklanka cieciorki
- 1 opakowanie szpinaku mrożonego
- 1 szklanka amarantusa ekspandowanego
- 2 ząbki czosnku
- sól, pieprz
- 1 łyżka oleju kokosowego

Sos pomidorowy:
- 1 puszka pomidorów bez skóry
- 1 łyżka oliwy
- sól, pieprz
- 1 łyżeczka cukru,
- 1/2 łyżeczki suszonego oregano

Przygotowanie
Burgery:
Cieciorkę opłukałam i pozostawiłam namoczoną na noc. Następnie zmiksowałam ją w malakserze. Szpinak rozmroziłam zgodnie z opisem na opakowaniu podgrzewając w garnku. Jak szpinak był rozmrożony, dodałam starty czosnek i gotowała łam razem 3 minuty.
Kupuję szpinak, który po rozmrożeniu ma niewiele wody, więc nie trzeba go odsączać. Jeśli jednak kupicie taki, który jest wodnisty, to przed połączeniem z pozostałymi składnikami należy go odsączyć.
W misce połączyłam zmiksowaną cieciorkę, szpinak z czosnkiem i amarantusa. Doprawiłam solą i pieprzem. Formowałam niewielkie kotlety i smażyłam na oleju kokosowym.
Te burgery najlepiej smakują z sosem pomidorowym.
Sos pomidorowy:
Wszystkie składniki podgrzałam w garnku. Jak się zagotowały, zmiksowałam je. Następnie gotowałam jeszcze 15 minut.

Podałam kotlety polane sosem pomidorowym.




Brak komentarzy: