wtorek, 15 grudnia 2015

Gryczanka bananowo-truskawkowa

Gryczanka to dobry sposób na zutylizowanie pozostałej po obiedzie kaszy. Jest to też miła odmiana dla owsianki, a dla osób na diecie bezglutenowej - zastępstwo dla owsianki. Ja w każdym razie jestem mile zaskoczona tym, że kasza gryczana jest taka dobra w wersji na słodko z owocami. Na pewno częściej będę po nią sięgała szykując śniadanie.






Składniki na 1 porcję:
- 3 łyżki ugotowanej kaszy gryczanej białej
- 1 szklanka mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
- 1 banan
- ok. 10 truskawek mrożonych (w sezonie oczywiście świeże)
-1  łyżka pokruszonych orzechów (u mnie nerkowce) lub płatki migdałowe
- opcjonalnie: łyżka miodu

Przygotowanie:
Kaszę gryczaną, mleko, banana i 5 truskawek zmiksowałam na gładko. Gryczanka z bananem jest dość słodka, ale jeśli wolicie słodsze posiłki, to proponuję dodać miód. Zmiksowaną gryczanek zagotowałam. Przelałam do miseczki i dołożyłam pozostałe truskawki. Posypałam orzechami.





Brak komentarzy: