sobota, 5 grudnia 2015

Krokiety z kaszy gryczanej z pieczarkami

Zawsze myślałam o krokietach jako o naleśnikach, w które zawinięty jest farsz, obtoczonych w jajku i bułce i podsmażonych. Te krokiety są inne. Łatwiejsze i szybsze do zrobienia. Jednak nadal bardzo smaczne.






Składniki:
- 200 g kaszy gryczanej (2 saszetki) – ja wymieszałam białą i paloną kaszę
- 300 g pieczarek
- 1 średnia cebula
- 2 ząbki czosnku
- 0,5 pęczka natki pietruszki
- 1 szklanka mąki pszennej typ 1850
- 1 łyżka oleju kokosowego
- sól, pieprz

Przygotowanie:
Kaszę gryczaną ugotowałam zgodnie z opisem na opakowaniu. Pieczarki umyłam, oczyściłam i pokroiłam w kostkę. Cebulę pokroiłam w piórka i podsmażyłam na łyżce oleju kokosowego. Dodałam starty na tarce czosnek. Następnie dołożyłam pieczarki. Smażyłam aż odparowała woda z pieczarek. Następnie zawartość patelni zmiksowałam.

W misce wymieszałam przestudzoną kaszę, zmiksowane pieczarki z cebulą i czosnkiem, kaszę i mąkę. Dodałam posiekaną natkę pietruszki oraz sól i pieprz. Z powstałej masy formowałam krokiety i smażyłam na oleju kokosowym aż się przyrumieniły z każdej strony.




Brak komentarzy: