sobota, 19 grudnia 2015

Placki brokułowo-fasolkowe (bezglutenowe)

Dzisiaj dla tych, co nie mają zbyt wiele czasu na przygotowanie obiadu proponuję szybkie i zdrowe placki bezglutenowe z brokułem i fasolką szparagową.







Składniki:
- ok. 130 g fasolki szparagowej (u mnie mrożona) lub dodatkowe 0,5 brokuła
- 1 niewielki brokuł
- 1 jajo
- 3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
- 1 szklanka mąki kukurydzianej
- 1,5 szklanki mleka roślinnego
- 3 łyżki posikanej zieleniny: natki pietruszki i koperku
- 1 plaska łyżeczka bezglutenowego proszku do pieczenia
- sól, pieprz
- łyżka oliwy

Przygotowanie:
Brokuł umyłam i podzieliłam na różyczki, ugotowałam na parze. Fasolkę też ugotowałam na parze. Warzywa przełożyłam do malaksera i zmiksowałam. Dodałam pozostałe składniki na placki i zmiksowałam na prawie gładką masę. Ponieważ do ciasta dodałam oliwę, to placki smażyłam na suchej patelni bez tłuszczu. Placki bardzo dobrze trzymają formę, nie rozlatują się. Świetnie smakują z sosem czosnkowym.




Sos czosnkowy
Składniki:
- 1 mały gęsty jogurt naturalny
- 2 łyżki posiekanego koperku
- 1-2 ząbki czosnku
- sól, pieprz
- opcjonalnie kilka kropli soku z cytryny

Przygotowanie:

Czosnek obrałam i starłam na tarce. Następnie roztarłam go z solą i dodałam pozostałe składniki. Wymieszałam.


Brak komentarzy: