sobota, 19 grudnia 2015

Kokosanki z fasoli (bezglutenowe)

Przyszedł weekend, a w domu niedostatek słodyczy. Ale jest puszka fasoli, banan, zalegające w szafce płatki jaglane, wiórki kokosowe... i przepis na ciastka gotowy :-)





Składniki:
 
- 1 puszka białej fasoli
- 1 banan
- 1 jajko*
- 1/3 szklanki cukru trzcinowego
- kilka kropli ekstraktu waniliowego
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia bezglutenowego
- 1,5 szklanki płatków jaglanych
- 1 łyżka oleju kokosowego
 -2 łyżki siemienia lnianego
- sok z połowy cytryny
- 1 szklanka wiórków kokosowych
- opcjonalnie: bakalie, np. żurawina suszona

Przygotowanie:
 
Fasolę opłukałam na sitku i zmiksowałam w malakserze. Następnie po kolei dodawałam do malaksera pozostałe składniki. Jak doszłam do wiórków kokosowych, wyłączyłam malakser i wiórki wymieszałam z masą za pomocą łyżki.  Ja nie dodawałam do masy bakalii, ale myślę, że bardzo dobrze ze smakiem tych ciastek komponowałaby się suszona żurawina.

Piekarnik rozgrzałam do 170 stopni z termoobiegiem (180 stopni bez termoobiegu). Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia. Formowałam w dłoniach kulki i rozpłaszczałam je na blaszce. Część masy włożyłam do foremki na czekoladki – te kokosanki oblałam po upieczeniu dodatkowo czekoladą i obsypałam wiórkami kokosowymi.

Kokosanki należy piec 12-15 minut aż się lekko zrumienią.

 
*Jajko dodałam z przyzwyczajenia. Myślę jednak, że ze względu na siemię lniane jajko można śmiało pominąć.



 

Brak komentarzy: