niedziela, 13 grudnia 2015

Stir Fry z tofu i jarmużem

Moje pierwsze stir fry zrobiłam kierując się wskazówkami z Kwestii Smaku. Ten przepis nie odbiega daleko od pierwowzoru. Jest jednak inny, ale nadal smaczny. Szczerze polecam takie potrawy.






Składniki:
- 0,5 kostki tofu
- 1 średnia cebula
- 1-2 ząbki czosnku
- 0,5 małej cukinii
- 0,5 czerwonej papryki
- 0,5 małego bakłażana
- duża garść jarmużu
- 1 marchewka
- 3 łyżka sosu sojowego
- 1 łyżka miodu
- szczypta przyprawy chili
- 2 łyżki oleju kokosowego
- 1 łyżeczka kurkumy
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- 2 łyżki sezamu
- 200 g makaronu ryżowego świderki lub wstążki

Przygotowanie:
Bakłażana pokroiłam w kostkę, posoliłam i odstawiłam na 30 minut. Następnie przepłukałam go wodą i pozostawiłam do odsączenia na sitku. Tofu pokroiłam w kostkę i marynowałam 30 minut w sosie sojowym. Makaron ugotowałam zgodnie z opisem na opakowaniu.
Na łyżce oleju kokosowego podsmażyłam posiekaną cebulę, starty czosnek i sezam.  Jak cebula się zeszkliła zawartość patelni przełożyłam do garnka.
Następnie na drugiej łyżce oleju kokosowego podsmażyłam pokrojone w kostkę cukinię, paprykę i bakłażana. Starłam na grubych oczkach marchewkę i dołożyłam do warzyw na patelni. Smażyłam 7 minut, dodałam słodką paprykę i kurkumę i smażyłam jeszcze 3 minuty. Zawartość patelni przełożyłam do garnka z cebulą.

Na patelnię przełożyłam tofu z sosem sojowym. Smażyłam 8 minut często mieszając. Dodałam jarmuż i smażyłam jeszcze ok. 3 minuty. Przełożyłam wszystko do garnka z warzywami. Dodałam miód i chili. Wymieszałam wszystko i podgrzałam. Jak warzywa były gorące dodałam makaron. Wymieszałam i wyłożyłam na talerze.




Brak komentarzy: