środa, 9 grudnia 2015

Wegańskie pasty z zielonej soczewicy

Bardzo polubiłam ostatnio kanapki z pastami warzywnymi. Najbardziej jednak smakują mi te na słodko lub słodko-słono. Tym razem zaowocowało to powstaniem 4 nowych smaków. Szczególnie polecam pastę rodzynkowo-orzechową oraz oliwkowo-pomidorową.






Składniki
- 1 szklanka zielonej soczewicy

Pasta rodzynkowo – orzechowa:
- 0,5 szklanki rodzynek
- 0,5 szklanki orzechów włoskich

Pasta oliwkowo-pomidorowa:
- 10 zielonych oliwek
- 6 suszonych pomidorków
- 1 łyżka oliwy
- 0,5 łyżeczki bazylii
- sól, pieprz

Pasta sezamowa:
- 2 łyżeczki pasty Tahini
- 1 łyżeczka miodu
- sól

Pasta pieczarkowa:
- 3 średnie pieczarki
- pół małej cebulki
- 1 ząbek czosnku
- 1 łyżka oleju kokosowego
- 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
- sól, pieprz

Przygotowanie:
Soczewicę ugotowałam. Jak była miękka, to ją odcedziłam i podzieliłam na 4 części.

Pasta rodzynkowo – orzechowa:
¼ ugotowanej soczewicy zmiksowałam z rodzynkami i orzechami.

Pasta oliwkowo-pomidorowa:
¼ ugotowanej soczewicy zmiksowałam z pozostałymi składnikami pasty.

Pasta sezamowa:
¼ ugotowanej soczewicy zmiksowałam z Tahini i miodem. Można trochę posolić.

Pasta pieczarkowa:

Pieczarki obrałam, umyłam. Cebulę obrałam i posiekałam, podsmażyłam na oleju kokosowym. Dodałam starty czosnek i pokrojone pieczarki. Smażyłam aż woda z pieczarek odparowała. Następnie zawartość patelni zmiksowałam z ¼ ugotowanej soczewicy. Doprawiłam i wymieszałam z posiekaną natką pietruszki.




Brak komentarzy: