poniedziałek, 21 grudnia 2015

Czekoladowo-piernikowe babeczki (bezglutenowe)

Te babeczki zrobiłam na wigilię klasową mojego syna. Ponieważ Szymek bardzo lubi moje ciasto z fasoli, postanowiłam wykorzystać fasolę jako składnik babeczek. Ciastka wyszły pyszne, musiałam ich bronić, żeby dzieci nie zjadły zanim dotrą na wigilię :-)





Składniki:
- 1 puszka czerwonej fasoli
- 1 banan
- 1 jajo
- 2 łyżki miodu
- ok. 70g czekolady gorzkiej
- ok. pól opakowania przyprawy piernikowej (ok. 5 łyżeczek)
- 1 łyżeczka cynamonu
- ½ łyżeczki sody oczyszczonej

Przygotowanie:
Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej. Do blendera po kolei wkładałam wszystkie składniki i zmiksowałam je na gładką masę.
Piekarnik rozgrzałam do temperatury 175 stopni z termoobiegiem (165 bez termoobiegu). Ciasto nakładałam do foremki na babeczki – choinki. W zależności od tego, jaką ilość ciasta umieszczałam w foremce piekłam babeczki 12-20 minut, do suchego patyczka.

Babeczki są mocno czekoladowe i wilgotne, a dzięki przyprawie dość dobrze czuć smak piernika. 



Brak komentarzy: