piątek, 13 listopada 2015

Muffinki dyniowe z amarantusem i bakaliami

Zdrowa przekąska z dyni i amarantusa.







Składniki:
- 2 szklanki amarantusa ekspandowanego (ok. 65 g)
- 2 szklanki musu z dyni Hokkaido (ok. 450 g)
- białko jaja (można też całe jajo)
- bakalie – u mnie kilka daktyli, rodzynki, morele suszone, żurawina
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1-2 łyżeczki przyprawy do piernika
- aromat rumowy

Przygotowanie:
Najpierw przygotowałam mus z dyni. W tym celu pokroiłam dynię na kawałki i upiekłam w 200 stopniach ok. 40 minut. Następnie usunęłam nasiona, obrałam i zmiksowałam. Do dyni dodałam pozostałe składniki, bakalie wcześniej pokroiłam. Surowe ciasto wydawało mi się mało słodkie i dodałam ok. 1/3 szklanki fruktowy. Jednak mufiinki wyszły bardzo słodkie. Po prostu po upieczeniu mocno czuć słodycz bakalii. Sugeruję zatem, aby nie słodzić.
Mufiinki piekłam dość długo – ok. 45 minut. Najpierw przez 25 minut w temperaturze 180 stopni, a potem zmniejszyłam temperaturę do 120 stopni.

Po upieczeniu nie mogłam się już doczekać i od razu gorące spróbowałam – ciasto się całe rozwalało i przyklejało do papilotek. Jednak jak ostygły, były zwarte, choć dość miękkie. Ciasto dobrze odkleja się od papilotek, tylko bakalie trochę się przyklejają do papieru.


Brak komentarzy: