poniedziałek, 9 listopada 2015

Kotlety z brokułów i amarantusa

Zastanawiałam się dzisiaj, jak wykorzystać brokuła, który ugotowany pozostał po obiedzie. Wymyśliłam na szybko kotlety. Pomysł był naprawdę trafiony - ze wszystkich kotletów warzywnych, które do tej pory jadłam te smakują mi najbardziej.






Składniki:
- 1 brokuł ok. 0,5 kg
- 1 szklanka amarantusa ekspandowanego
- 10 pomidorków suszonych
- 1 jajko
- sól, pieprz

Przygotowanie:
Brokuła umyłam, odkroiłam różyczki i ugotowałam na parze. Po ostudzeniu rozgniotłam widelcem, dodałam amarantusa ekspandowanego, jajko, pokrojone drobno pomidorki, doprawiłam. Wymieszałam wszystko dokładnie. Następnie formowałam kotlety i smażyłam na patelni cienko posmarowanej olejem kokosowym po ok. 3 minuty z każdej strony. Kotlety wychodzą bardzo miękkie, ale zwarte. Rozpływają się w ustach.

Propozycja podania:

Do kotletów zrobiłam sałatkę z rukoli (pół opakowania, ok. 60 g) i fasoli czerwonej z puszki (1 puszka) polanej oliwą i sokiem z cytryny, z ziołami prowansalskimi i solą. Doskonale do tego pasują pieczone ziemniaki.


Brak komentarzy: