wtorek, 10 listopada 2015

Sałatka z cieciorki i roszponki z pieczarkami

Składniki tej sałatki są źródłem witamin z grupy B. Posiadają też inne witaminy, jak C i D oraz liczne minerały i pierwiastki śladowe. Nie można też przecenić walorów smakowych tej sałatki - przetestowałam na mężu i był zadowolony :-)






Składniki:
- 1 puszka cieciorki
- 1 opakowanie roszponki (100 g)
- 40 dag pieczarek
- 1 łyżka oleju kokosowego
- sos:
1 łyżka sosu sojowego
2 łyżki oliwy
1 ząbek czosnku
szczypta soli
pieprz

Przygotowanie:
Pieczarki umyłam, oczyściłam i pokroiłam w plasterki (większe pieczarki na półplasterki). Rozgrzałam na patelni olej kokosowy i usmażyłam na nim pieczarki. Powinny być lekko rumiane. Pod koniec smażenia dodałam szczyptę soli i pieprz. Ostudziłam.
Roszponkę umyłam i wyłożyłam na talerz. Można ją porwać, ja lubię jednak w całości. Cieciorkę opłukałam na sitku i położyłam na roszponce. Następnie dodałam ostudzone pieczarki.
W kubeczku wymieszałam starty czosnek z oliwą, sosem sojowym, odrobiną soli i pieprzu. Pamiętajcie, że w sosie sojowym jest też sól, więc nie należy przesadzić z dosalaniem. Polałam sosem sałatkę. Smacznego!



Cieciorka - jest bogata w mikroelementy i witaminy, takie jak: fosfor, potas, cynk, witaminy z grupy B (B9 i B6), a także żelazo, magnez oraz błonnik. 

Roszponka - źródło witamin: beta karotenu (prowitaminy A), C, B6 a także witamin B1 i B2 oraz soli mineralnych: żelaza, potasu, manganu, miedzi a także cynku i wapnia.

Pieczarki – zawierają witaminy z grupy B (głównie B1, B2 i B3), witaminę D, a także znaczące ilości minerałów i pierwiastków śladowych, np. fosforu, selenu, żelaza i miedzi.


Źródła: ekotarg.pl, www.odzywianie.info.pl, polki.pl


Brak komentarzy: