sobota, 21 listopada 2015

Fasola z warzywami

Danie, które teraz prezentuję jest wariacją na temat fasolki po bretońsku, ale w wersji wegetariańskiej. Ponieważ w mojej spiżarni nie brakuje dyni, musiała się pojawić również w tym daniu. Ponadto cukinia, papryka, cebula...




Składniki:
- 1 szklanka fasoli białej namoczonej przez noc
- 1 cukinia (u mnie 250 g)
- kawałek dyni (u mnie po obraniu 250 g)
- 1 papryka
- marchew (u mnie 3 małe – razem 70 g)
- 1 średnia cebula
- 1 łyżka oleju kokosowego
 - 2 ząbki czosnku
- 0,5 pęczka natki pietruszki
- 1 szklanka przecieru pomidorowego
- przyprawy: 1,5 łyżeczki słodkiej papryki, 0,5 łyżeczki ostrej papryki, 1 łyżeczka bazylii, 1 łyżeczka oregano, 0,5 łyżeczki mielonego kminku, sól i pieprz

Przygotowanie:
Odcedziłam fasolę, przełożyłam do garnka, zalałam świeżą wodą z odrobiną soli i gotowałam do miękkości. Cebulę pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na oleju kokosowym. Dodałam starty czosnek. 
Marchew, paprykę i cukinię pokroiłam w słupki, dynię w większą kostkę. Do cebuli i czosnku dodałam po kolei marchew, paprykę, cukinię i na końcu dynię, która najszybciej robi się miękka. Smażyłam razem 3 minuty i dolałam przecier pomidorowy. Przykryłam pokrywką i dusiłam razem około 5 minut. Jeśli danie będzie za gęste można dolać trochę wody. Pod koniec duszenia dodałam posiekaną natkę pietruszki (1/3 zostawiłam do posypania dania na talerzu) i przyprawy.

Do tej potrawy warto podać chleb i nim zagryzać.





Brak komentarzy: