piątek, 20 listopada 2015

Trufle rodzynkowo - orzechowe (bezglutenowe)

Ostatnio na różnych blogach pojawiają się przepisy na trufle. Ja również postanowiłam spróbować swoich sił. Polecam pyszne trufle z mąki orzechowej i rodzynek.






Składniki:
- 100 – 120 g rodzynek
- 70 g mąki orzechowej (z orzechów arachidowych)
- 30 g słonecznika (lub więcej mąki orzechowej)
- 5 g oleju kokosowego
- opcjonalnie 5g miodu
- karob, kakao lub mąka orzechowa do obtaczania trufli

Przygotowanie:
Wszystkie składniki na trufle włożyłam do blendera i miksowałam do uzyskania klejącej się masy. Nie ma konieczności miksowania wszystkiego na zupełnie gładką masę. U mnie zostało sporo większych kawałków. Następnie z masy lepiłam małe kuleczki wielkości orzecha włoskiego i obtaczałam w karobie. Aby trufle były bardziej zwarte należy włożyć je do lodówki na 1-2 godziny.

Z podanej ilości składników otrzymałam 15 trufli.







Brak komentarzy: