poniedziałek, 16 listopada 2015

Bezglutenowe placki dyniowe z jabłkami

Ponieważ ostatnio kupiłam wiele rodzajów mąk, postanowiłam poeksperymentować z plackami. Tak oto powstał przepis na placki bez zwykłej pszennej mąki.





Składniki:
- 1 szklanka musu z dyni
- 1 szklanka mąki ryżowej
- 3 szklanki mleka
- 0,5 szklanki mąki amarantusowej
- 0,5 szklanki mąki kokosowej
- 2 jaja
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- cukier waniliowy
- 3 łyżki cukru trzcinowego
- szczypta soli
- 1 łyżka oliwy
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 3 jabłka

Przygotowanie:
Jabłka obrałam, usunęłam gniazda nasienne i pokroiłam na kawałeczki. Pokrojone jabłka można skropić sokiem cytrynowym.
Białka oddzieliłam od żółtek. Do żółtek dodawałam stopniowo wszystkie rodzaje mąk, mleko, cukier, proszek do pieczenia, mus dyniowy, oliwę. Wymieszałam wszystko dokładnie. Do białek dodałam szczyptę soli i ubiłam na sztywno. Delikatnie dodałam ubite białko do pozostałych składników, wymieszałam. Na końcu do miski z ciastem wrzuciłam jabłka i delikatnie wymieszałam.

Placki smażyłam na rozgrzanej, ale suchej patelni na średnim ogniu po ok. 2 minuty z każdej strony. Aby placki łatwo można było przewracać sugeruję robić je dość małe.



Brak komentarzy: