piątek, 27 listopada 2015

Muffinki czekoladowe pełnoziarniste

Mój starszy syn bierze dzisiaj udział w Andrzejkowym Talent Show. Z tej okazji dla wszystkich gwiazdorów upiekłam muffinki - gwiazdki.






Składniki:
- 1,5 szklanki mąki pszennej typ 1850
- 1 szklanka mleka
- 2/3 szklanki cukru trzcinowego nierafinowanego
- 100 g gorzkiej pokruszonej czekolady
- cukier waniliowy
- 100 ml oleju
- 2 czubate łyżki gorzkiego kakao
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- 0,5 łyżeczki cynamonu
- kilka kropli aromatu waniliowego

Polewa:
- biała czekolada
- 2 łyżki serka śmietankowego na kanapki (u mnie Twój smak)
- posypka do ozdoby

Przygotowanie:
Mąkę wymieszałam z cukrem, kakao, proszkiem, sodą, czekoladą i cynamonem. Dodałam mleko, olej i aromat, wymieszałam. Mieszamy niedokładnie, masa powinna być grudkowata. Foremki do muffinek wypełniłam masą do 2/3 wysokości. Użyłam foremek silikonowych w kształcie gwiazdek, które są mniejsze od okrągłych. Z podanej ilości zrobiłam 24 gwiazdki.

Polewa:
Do rondelka włożyłam serek o połamaną czekoladę. Na małym gazie podgrzewałam do rozpuszczenia czekolady. Cały czas mieszałam, do połączenia się składników. Następnie posmarowałam muffinki  polewą i posypałam kolorową posypką.




Brak komentarzy: