wtorek, 17 listopada 2015

Ciasteczka owsiane z bananami i kaki

Zdrowe ciasteczka owsiane na podwieczorek, a może dla dziecka do śniadaniówki?





Składniki:
- 2 średnie dojrzałe banany
- 1 dojrzałe kaki
- 1 szklanka mąki orzechowej (z orzechów arachidowych)
- 1 szklanka płatków owsianych
- 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej pszennej typ 1850
- 1 jajo
- aromat waniliowy
- bakalie wg uznania
- opcjonalnie: cukier trzcinowy wg uznania
- polewa: 0,5 tabliczki czekolady (najlepiej gorzkiej) + 3 łyżki śmietany

Przygotowanie:
Banany i kaki obrałam i zmiksowałam razem. Następnie dodałam obie mąki i jajo. Jak składniki się połączyły dosypałam płatki owsiane i dodałam aromat waniliowy. Ponieważ w moim domu są różne gusta dotyczące ciasteczek, to podzieliłam ciasto na trzy części. Do jednej nic nie dodawałam, do drugiej wsypałam 0,5 szklanki wiórek kokosowych, a do trzeciej pół szklanki rodzynek.
Piekarnik nagrzałam do temperatury 180 stopni. Blachę wyłożyłam papierem do pieczenia. Ciastka nakładałam na papier łyżką i uklepywałam widelcem. Najłatwiej formowało się ciastka z wiórkami – można było w dłoniach robić kulki i rozpłaszczać na blaszce.
Ciastka piekłam 18 minut. Po upieczeniu wszystkich położyłam je jeszcze na kratce w ciepłym, ale wyłączonym piekarniku, żeby były bardziej chrupiące.

Sporządziłam polewę. W kąpieli wodnej rozpuściłam czekoladę zanurzoną w śmietanie. Co jakiś czas mieszałam i jak składniki się połączyły, polewa była gotowa. Następnie smarowałam polewą ciasteczka. Żeby polewa szybciej wyschła wstawiłam ciasteczka do lodówki.


Mnie najbardziej smakowały ciasteczka z rodzynkami.




Brak komentarzy: