wtorek, 17 listopada 2015

Sałatka z kurczakiem i sosem czosnkowym

Przedstawiam kolejną sałatkę, którą możemy zabrać do pracy czy szkoły jako lunchbox. Jest to wersja sałatki taka jak lubi mój mąż, czyli z mięsem :-)





Składniki na 2 porcje:
- 0,5 piersi z kurczaka
- 0,5 główki sałaty lodowej
- 2 małe pomidorki
- 1 papryka
- 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
 -0,5 łyżeczki przyprawy curry
- sól, pieprz
- 1 łyżka oliwy
- 1 mały gęsty jogurt naturalny, np. grecki
- 2-3 łyżeczki przyprawy do tzatziki lub
                - 1-2 starte ząbki czosnku
                - 1 łyżeczka drobno posiekanej natki pietruszki
                - sól, pieprz
- opcjonalnie: oliwki

Przygotowanie:
Pierś z kurczaka umyłam i pokroiłam w kostkę. Dodałam paprykę, curry, sól, pieprz i oliwę. Pozostawiłam w marynacie na 30 minut (można dłużej). Następnie usmażyłam mięso.  Po usmażeniu przełożyłam kurczaka na sitko i pozostawiłam do odsączenia.
Sałatę lodową posiekałam. Pomidory i paprykę pokroiłam w kostkę. Wymieszałam warzywa z kurczakiem. Do jogurtu dodałam przyprawę tzatziki i wymieszałam. Sosem czosnkowym polałam sałatkę.



Brak komentarzy: