poniedziałek, 9 listopada 2015

Chleb pszenno-gryczany na zakwasie

Dzisiaj upiekłam kolejny chlebek. Okazuje się, że domowy chleb jest tak dobry, że znika w mig i zaraz trzeba piec następny. Tym razem użyłam trzech rodzajów mąki: pszenna, pszenna pełnoziarnista i gryczana. Eksperyment uważam za udany!





Składniki:
- 20 g drożdży
- 150 g mąki gryczanej
- 150 g mąki pszennej pełnoziarnistej typ 1850
- 200 g mąki pszennej typ 550
- 250 ml ciepłej wody
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka miodu
- 1 jajko
- do posypania siemię lniane i sezam

Przygotowanie:
W ciepłej wodzie rozpuściłam drożdże i miód. Dodałam zakwas żytni. Wymieszałam i odstawiłam zaczyn na 15 minut w ciepłe miejsce. Następnie dodałam wszystkie rodzaje mąki i sól. Zagniatałam ciasto ok. 7 minut, po czym pozostawiłam w misce przykrytej ściereczką na 2 godziny.
Po tym czasie wygniotłam ciasto ok. 2 minut i przełożyłam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Pozostawiłam ponownie na 1 godzinę przykryte ściereczką. Następnie posmarowałam chleb rozbełtanym jajkiem i posypałam siemieniem lnianym i sezamem.
Piekłam chleb w 220 stopniach 40 minut.

Inspirację do tego przepisu czerpałam ze strony Smak zdrowia.

Brak komentarzy: