wtorek, 24 listopada 2015

Domowa Nutella

Dlaczego warto jeść awokado mimo jego dużej kaloryczności? Zawiera kwas oleinowy, który ma zdolność obniżania poziomu złego cholesterolu, a ponadto przeciwdziała nowotworom prostaty i piersi. Jest cennym źródłem potasu, który reguluje ciśnienie krwi, czuwa nad prawidłową pracą serca, a także wpływa korzystnie na układ nerwowy. Zawiera też sporo witamin C, E i A – silnych przeciwutleniaczy, które mają działanie przeciwnowotworowe, a także witamin z grupy B, wśród nich szczególnie cenny jest kwas foliowy, który zapobiega wadom rozwojowym płodu.
Jedzenie awokado dobrze wpływa też na oczy, jest w nim bowiem luteina i zeaksantyna.*
Dlaczego by zatem nie wykorzystać tego owocu do przyrządzenia czegoś słodkiego, np. nutelli?





Składniki:
- 1 awokado
- 1/3 szklanki orzechów laskowych
- 6 daktyli
- 2 łyżki karobu lub kakao
- ewentualnie można dosłodzić ksylitolem czy innym słodzidłem

Przygotowanie:
Orzechy i daktyle pozostawiłam na kilka godzin do moczenia. Czas moczenia jest uzależniony od sprzętu (blendera, maszynki do mielenia), jaki posiadamy. Jeśli dysponujemy sprzętem o dużej mocy czy dobrą maszynką do mielenia, to można orzechów i daktyli nie moczyć w ogóle.
Awokado przekroiłam na pół, przekręciłam, wyjęłam pestkę i wydrążyłam. Do blendera przełożyłam wszystkie składniki na nutellę i zmiksowałam. Masa nie musi być idealnie gładka – wszystko zależy od naszych upodobań.

Taka masa świetnie się sprawdza tak jak sklepowa nutella jako smarowidło na chleb czy do naleśników. Ja natomiast postanowiłam ją wykorzystać jako główny składnik trufli.



* http://www.poradnikzdrowie.pl/



1 komentarz:

Agula pisze...

Chyba będę musiała spróbować tego przepisu:) trufle tez wyglądają bardzo zachecajaco:)