poniedziałek, 23 listopada 2015

Naleśniki z pastą pomidorową

Ostatnio eksperymentuję trochę z naleśnikami. Ponieważ jest to jeden z bardziej lubianych przez moje dzieci posiłków postanowiłam stopniowo zmieniać go na bardziej zdrowy. Dzisiaj smażyłam naleśniki pszenno-jaglane. Dodatkowo dla siebie dodałam do nich pastę pomidorową z soczewicy - bardzo udane połączenie.





Składniki:
- 2 jaja
- 1 szklanka mąki jaglanej
- 1 szklanka mąki pszennej typ 1850
- 1 szklanka mąki pszennej zwykłej
- 1,5 szklanki wody
- 2 szklanki mleka
- szczypta soli
- 1 łyżka oleju

Przygotowanie:
Do miski stopniowo dodawałam wszystkie składniki i miksowałam na gładką masę. Ponieważ do ciasta wlałam olej, to naleśniki smażyłam na suchej patelni, na złoty kolor.


Naleśniki te dobrze smakują w wersji na słodko – z dżemem czy serkiem waniliowym. Sprawdziłam również, że świetnie komponuje się z nimi pasta pomidorowa z soczewicy



Brak komentarzy: