środa, 18 listopada 2015

Wegańskie pasty z soczewicy

Od dłuższego czasu planowałam zrobienie pasty z soczewicy. Nie mogłam się jednak zdecydować co do dodatków. Dlatego dzisiaj zrobiłam od razu dwa rodzaje.






Składniki:
- 0,5 szklanki czerwonej soczewicy (100 g)
- 1 szklanka wody

Pasta orzechowa:
- 50 g orzechów włoskich
- szczypta soli
- łyżeczka oliwy
- opcjonalnie: 2 łyżeczki miodu albo cukru/ksylitolu

Pasta pomidorowa:
- 5-8 oliwek zielonych
- 3 pomidorki suszone
- łyżeczka koncentratu pomidorowego
- 1 łyżeczka oliwy
- sól, pieprz
- kilka listków świeżej bazylii

Przygotowanie:
Soczewicę dokładnie opłukałam na sitku. Następnie w garnku zalałam wodą (bez soli!). Gotowałam aż soczewica wchłonęła całą wodę i miała konsystencję budyniu. Pod koniec gotowania prawie cały czas ją mieszałam, żeby się nie przypaliła.

Pasta orzechowa:
Orzechy uprażyłam na suchej patelni ze szczyptą soli. Połowę ugotowanej soczewicy, orzechy, oliwę i miód zblendowałam.



Pasta pomidorowa:

Połowę ugotowanej soczewicy i składniki na pastę zblendowałam. 




Brak komentarzy: