niedziela, 29 listopada 2015

Wegańskie ciasto bakaliowe

Po zjedzeniu ciasta z cieciorki "chodziło za mną" kolejne. Pomyślałam, że upiekę teraz ciasteczka z fasoli. Dla ułatwienia upiekłam cienkie ciasto i pokroiłam je jak ciasteczka w kwadraciki. Pyszna przekąska - bez mąki, bez cukru, bez jajek.





Składniki:
- 1 puszka czerwonej fasoli
- 200 g rodzynek
- 50 g słonecznika
- 100 g mąki orzechowej
- 2 czubate łyżki kakao
- 1 banan
- 50 g żurawiny
- 1 łyżka oliwy
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- kilka kropli aromatu rumowego

Przygotowanie:
Wszystkie składniki na ciasto stopniowo miksowałam w malakserze. Jak masa była prawie gładka, przełożyłam ją do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Celowo wybrałam dużą formę, żeby ciasto cienko rozsmarować, a po upieczeniu pokroić jak ciastka.

Ciasto piekłam 20 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu pozostawiłam ciasto w nagrzanym piekarniku na 15 minut. Po ostygnięciu pokroiłam na małe kwadraciki – jak ciasteczka. Takie kwadraciki można oblać polewą czekoladową.





Brak komentarzy: