środa, 11 listopada 2015

Pulpety z pstrąga

W moim domu rzadko na obiad są ryby. Przyczyn jest kilka: szkodliwe praktyki dotyczące hodowli ryb i ich wpływ na jakość, ceny. Czasami jednak mam ochotę na rybę. Dlatego dzisiaj proponuję pulpety z pstrąga.





Składniki
Pulpety:
- 400 g filetów z pstrąga
- 1,5 szklanki amarantusa ekspandowanego
- 0,5 średniej cebuli
- 0,5 pęczka natki pietruszki
- 1 jajko
- 1 łyżka oliwy + do posmarowania rąk
- sól, pieprz

Sos pomidorowy:
- 0,5 średniej cebuli
- 0,5 pęczka natki pietruszki
- 500 g przecieru pomidorowego lub puszka pomidorów
- sól, pieprz, ewentualnie cukier

Przygotowanie
Pulpety:
Z fileta z pstrąga zdjęłam skórę. Mięso zmiksowałam w malakserze. Do miksowania dodałam pokrojoną cebulę i natkę pietruszki. Jak masa była w miarę gładka dodałam jajko, amarantusa ekspandowanego, oliwę i przyprawy. Wymieszałam wszystko.
Dłonie posmarowałam oliwą. Formowałam małe kulki i kładłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pulpety piekłam 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.



Sos pomidorowy:
W blenderze zmiksowałam cebulę i natkę. Dodałam przecier pomidorowy. Doprawiłam. W zależności od tego jakich i w jakiej formie użyjemy pomidorów sos może być bardziej lub mniej kwaśmy. W razie konieczności można trochę dosłodzić.


Pulpety i sos pomidorowy możemy podawać osobno, ale możemy również pulpety włożyć do sosu, podgrzać razem i w takiej formie jeść.



Brak komentarzy: