poniedziałek, 30 listopada 2015

Botwinka - zdrowa i dietetyczna zupa

Botwina zawiera dużo witamin, szczególnie A i C, żelaza i wapnia. Zupa z botwinki pobudza apetyt, odkwasza i odtruwa organizm. Zatem smacznego!





Składniki:
- 1 pęczek botwinki
- 4 małe marchewki
- 2 małe korzenie pietruszki
- 1 mały seler
- 1 mały por
- 2 łyżki octu balsamicznego
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżka oliwy
- 2 liście laurowe
- kilka ziarenek ziela angielskiego
- 1 łyżka lubczyka
- sól, pieprz
- koperek do posypania

Przygotowanie:

Włoszczyznę, czyli marchewkę, pietruszkę, seler i por umyłam, obrałam i włożyłam do garnka. Zalałam 1,5 litrem wody z dodatkiem liści laurowych i ziela angielskiego. Gotowałam do miękkości. Botwinkę obrałam, umyłam i pokroiłam drobno – buraczki, łodygi i liście. Wyjęłam z wywaru ugotowaną włoszczyznę i włożyłam pokrojoną botwinę. Jak włoszczyzna ostygła pokroiłam część w kostkę i dołożyłam do botwinki – ja wybrałam wszystkie marchewki, 1 pietruszkę i pół selera. Gotowałam wszystko razem pod przykryciem ok. 15 minut. Następnie dodałam ocet, oliwę, lubczyk, sól i pieprz. Gotowałam jeszcze razem 5 minut i zupa była gotowa do jedzenia. Podałam posypaną koperkiem.


Brak komentarzy: