środa, 4 listopada 2015

Sałatka z fasolką i tofu

Byłam dzisiaj w bibliotece i moją uwagę zwróciła książka Urszuli Lemańskiej pt. "Grupa krwi a odżywianie". W książce tej każdej grupie krwi poświęcono osobny rozdział. Lekturę zaczęłam od przejrzenia zaleceń dla grupy krwi A. W tabeli produktów żywnościowych dla grupy krwi A w grupie jaja i nabiał odkryłam, że wysoce wskazanym produktem jest tofu. zatem dzisiaj do obiadu zaserwowałam sałatkę właśnie z tofu.





Składniki:
- fasolka szparagowa ok. 40 dag
- 3 małe pomidory (u mnie ok. 270 g)
- tofu 100 g
- 1 średnia cebula czerwona
- 1 łyżeczka oleju kokosowego
- 1 łyżka oliwy
- 1 łyżka octu winnego
- 0,5 łyżeczki słodkiej papryki
- 0,5 łyżeczki kurkumy
- sól, pieprz
- opcjonalnie starty ser do posypania, np. grana padano czy parmezan

Przygotowanie:

Fasolkę obrałam (odcięłam końcówki), umyłam i pokroiłam na kawałki 2-3-centymetrowe. Następnie ugotowałam ją na parze. Tofu pokroiłam w małą kostkę i podsmażyłam na oleju kokosowym. W czasie smażenia dodałam paprykę i kurkumę, wymieszałam. Pomidory pokroiłam w kostkę, a cebulę w ćwierćplasterki. W misce wymieszałam warzywa z tofu. Dodałam łyżkę oliwy i łyżkę octu winnego. Doprawiłam i połączyłam wszystkie składniki. Tak przygotowaną sałatkę można posypać startym serem, np. parmezanem.


Brak komentarzy: