wtorek, 3 listopada 2015

Muffinki bananowo-dyniowe

Uwielbiam muffinki. Nie zawsze jednak wychodzą dobre. Dzisiaj chciałabym zaproponować naprawdę smaczne, rozpływające się w ustach muffinki.






Składniki:

*Suche:
- 75 g płatków owsianych
- 75 g mąki owsianej
- 100 g mąki kukurydzianej
- 50 g mąki jaglanej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- cukier waniliowy

*Mokre:
- 2 średnie banany
- 1,5 szklanki musu z dyni
- 10 daktyli
- 1 jajko
- 75 g jogurtu naturalnego
- 50 g śmietany 18% (lub ponownie jogurtu naturalnego)
- 3 łyżki oleju
- ekstrakt waniliowy

Przygotowanie:

W pierwszej kolejności upiekłam dynię (ok. 40 minut w 200 stopniach) i zmiksowałam ją. 1,5 szklanki musu przeznaczyłam na muffinki, a resztę zamroziłam. Daktyle zalałam ciepłą wodą i pozostawiłam w niej na ok. 15 minut. Następnie razem z bananami dodałam do musu z dyni i zmiksowałam. W cieście mogą pozostać małe kawałeczki daktyli. Do masy wbiłam jajko i wlałam jogurt, śmietanę i olej i razem utarłam. Osobno wymieszałam suche składniki i dodałam do mokrych. Wymieszałam wszystko razem. Nagrzałam piekarnik do 180 stopni. Przygotowałam foremkę do muffinek z papilotkami. Do ¾ wysokości papilotek wlałam ciasto. Muffinki piekłam 25 minut. Z podanej ilości składników wyszło mi 14 muffinek. 


1 komentarz:

Bea pisze...

Brzmi i wygląda smacznie :)